Güneş Enerjisi Kurulumu | Şemalı


Adım Adım Güneş Enerjisi Kurulumu

1.Adım:  Güneş enerji sisteminin kurulumuna en tepeden yani çatıya konulacak olan güneş panelinden başlıyoruz. Çatınızın uygun bir yerine (güney cephe olması özellikle tavsiye edilir) güneş panelinizi yerleştirin. Sağlam olmasına özen gösterin ki rüzgarda uçup gitmesin.  Güneş panelini çatıya koyduktan sonra, güneş panelinin arkasındaki 2 adet kablolu MC4 ucundan şarj kontrol cihazına kadar 2 çift kablo çekin. Bu kabloların 1 tanesi + (artı) uçtur, diğeri ise – (eksi) uçtur. Mutlaka artı ve eksi uçları işaretleyin. Böylece çatıdan aşağıya indiğiniz zaman artı ve eksileri karıştırmazsınız.  

2.Adım:  Güneş panelinden aldığınız kabloların ucunu şarj kontrol cihazının girişine göre soyun. Ve şarj kontrol cihazında açıkça gösterilen güneş paneli işaretinin bulunduğu artı kısma artı kabloyu, eksi kısma ise eksi kabloyu sokun ve sıkın.

3.Adım:  Daha sonra, şarj kontrol cihazında yine açıkça gösterilen akü artı ve eksi kısımlarından, bir çift kablo ile aküye bağlantı yapın. Yani şarj kontrol cihazındaki akü giriş yerindeki artı kısmından akünün artı kutpuna, eksi kısımdan akünün eksi kutpuna kabloları bağlayın. Yalnız bu işlemleri yaparken mutlaka önce artı sonra eksi uçları takın.

4.Adım:  Daha sonra, inverter’de ki açıkça gösterilen artı ve eksi uçları, akünün artı ve eksi kutuplarına bağlayın. Bu işlemi yaparken de önce artı kısmı bağlayın, sonra eksi kısmı bağlayın. İnverter bağlantısını yaparken ters bağlamamaya özen gösterin.
Hepsi bu kadar basit. Güneş enerjisi kurulumunu artık yaptınız.

1 yorum:

Samsung ilk 6G Forumunu önümüzdeki ay düzenleyecek

  Samsung önümüzdeki ay ilk 6G Forumuna ev sahipliği yapacak. Etkinlik yeni nesil 6G iletişim teknolojisi hakkında öngörülerini paylaşmak üz...